3 kotimaista vegaanista tuotetta Euroopan Lidl -myymälöihin

Lidl pyrkii vauhdittamaan Suomen ruokavientiä, ja järjesti vientikilpailun suomalaisille elintarvikeyrityksille.

Lidl etsi kilpailussa tuotteita, joilla nähdään potentiaalia maistua ihmisille laajasti eri Euroopan maissa. Vientikilpailu huipentui finaaliin, jossa yritykset pääsivät pitchaamaan tuotteensa sekä maistattamaan niitä raadille. Raadissa oli jäseniä Suomen Lidlin lisäksi Ranskasta ja Ruotsista. Vientikilpailun voittajatuotteet saavat oikoreitin ruokakauppojen hyllyille Eurooppaan. Tuotteet pääsevät ostotapahtumaan Saksaan, jossa Lidlin kansainväliset ostajat pääsevät tutustumaan tuotteisiin ja voivat tilata niitä omien maidensa Lidlien hyllyille. Lidlillä on toimintaa yli 30 maassa ja yli 12 200 myymälää, joten ostotapahtumasta avautuu isoja ovia suomalaisille tuotteille. Voittajatuotteiden valinnassa painotettiin laadukkaita ja puhtaita raaka-aineita, tuotteen erottautuvuutta sekä tuotteen sopimista monien eri maiden makutottumuksiin. Voittajissa on niin suomalaisille tuttuja makuja kuin uudempiakin innovaatioita.

Kukko-Pils

Linkosuo Kaurasipsi Sour Cream

Ilo Cashew Pudding High Protein Choco Caramel

”Tämä on aivan mahtava uutinen, olemme sanattomia voitosta. Tämä on meille hieno mahdollisuus. Cashewpohjaista proteiinivanukasta ei oikein ole Euroopan markkinoilla. Cashew on hyvä raaka-aine vanukkaalle, sillä se antaa kermaisen koostumuksen ja cashewssä on paljon proteiinia. Vanukkaan maku on maukas mutta mieto, ja maistuu moneen suuhun. Tämä tuote on myös siitä mainio, että se sopii niin sekasyöjille kuin vegaaneillekin”, kertoo Ilon markkinointipäällikkö Laura Luomanperä Lidlin tiedotteessa.

Lähde: Lidl

Kuvat: Linkosuo, Ilo, Lidl, Laitilan Wirvoitusjuomatehdas

Mikko Hentunen

Vegelän admin