Lidl vegeviikko oli kaikkien aikojen menestynein

Tammikuun alun Lidl vegeviikko rikkoi ennätyksiä.

Yksi Lidl Suomen viikottain vaihtuvista teemaviikoista on vegeviikko, jolloin myyntiin tuodaan runsaasti vegaanisia ja kasvipohjaisia tuotteita. Tammikuun alussa järjestettiin vegeviikko, joka oli historian menestynein. Tarjolla oli aiempia vuosia runsaammin vegetuotteita ja asiakkaat myös ostivat niitä enemmän. Suosituimmat tuotteet olivat nykyajan kuluttajan arvostamia nopeita ratkaisuja; valmis pakasteateria sekä tortellonit.

Vegeviikko järjestetään Lidlillä pari kertaa vuodessa. Ensimmäistä kertaa vegeteema on järjestetty Lidlissä vuonna 2020. Vuosien saatossa vegaaniviikolla myyntiin tuotavien tuotteiden määrä on kasvanut. Tammikuun 2024 vegaaniviikolla myyntiin tuotiin tuttujen vakiovalikoiman vegetuotteiden päälle jopa viitisenkymmentä vegaanista tuotetta. Viikko olikin aiempiin vegaaniviikkoihin verrattuna kaikista onnistunein ja saavutti isoimmat myynnit.

”Vegeviikolla on oma vannoutunut fanijoukkonsa, joka odottaa aina innolla, että vegaanisen tuotteet valtaavat Lidlit. On ilahduttavaa, että tämän fanijoukon lisäksi yhä useammat ovat löytäneet vegeviikon tuotteet. Vuoden alku on erityisen otollista aikaa vegejutuille – monet viettävät tammikuussa Veganuarya tai tykkäävät muuten vain kokeilla kasvisperäisempää ruokavaliota. Vegeviikkojen avulla haluamme madaltaa kynnystä kokeilla vegaanisia tuotteita. Vegeviikon tarjonnasta löytyy varmasti jokaiselle joku mieluisa tuote, kertoo Lidlin vegeviikoista vastaava asiantuntija Sini Tanskanen.

Suurin osa vegaanisista tuotteista oli myynnissä parilla eurolla, ja kaikki tuotteet olivat alle 4,50 euron hintaisia. Tammikuun vegeviikon suosituimmat tuotteet olivat aiemmilta vegeviikoilta tuttu pakasteateria, jossa makuina olivat bulgur, linssicurry ja chili sin carne sekä tortellonit, gyros ja pesto. Uutuuksista suosituimmat olivat vegaaninen tortilla ja vegaaninen makkara.

”Haluamme tarjota vegaanisia tuotteita edulliseen hintaan, jotta ne ovat jokaiselle asiakkaalle houkutteleva vaihtoehto kokeilla. Nykyajan vahvana trendinä ruokatuotteissa on nopeus ja helppous. Kuluttajat arvostavat nopeita ratkaisuja, joilla ruuan saa mahdollisimman pienellä vaivalla. Ei siis ole lainkaan yllättävää, että suosituimmat tuotteet vegaaniviikolla olivat lämmitystä vaille pakasteateria sekä muutaman minuutin keittämisellä valmistuvat tortellonit. Valmisateriat ovat myös helppo tapa kokeilla vegaanista ruokaa, Tanskanen kertoo.

Vegaaniviikkoja järjestetään Lidlillä vielä tänä vuonna, ja uusia tuotteita on luvassa myös tuleville vegeviikoille. Tulevista teemaviikoista saa parhaiten tietoa Lidlin tarjouslehdessä. Lidlin sähköinen tarjouslehti julkaistaan Lidl Plus -sovelluksessa sekä Lidlin verkkosivuilla maanantaisin.

Lue Vegelän artikkeli Lidlin vegeviikoista täältä>>

Lähde ja kuva: Lidl

Mikko Hentunen

Vegelän admin